Norske elever fortjener en ny seksualitetsundervisning

Innlegg om seksualitetsundervisning. Basert på oversettelse av Frode Fredriksen, Trondheim Montessori og skrevet med hjelp av Monica. Dette var den 7. ende utgaven av teksten.

Hvordan skal vi gravlegges i fremtiden?

Jeg drøfter hvordan vi skal begraves i fremtiden. Dette var utgangspunktet i teksten som ble publisert i Morgenbladet.

Kristendommen og de andre

Gjenbruk av KRLE er et minefelt for å reklamere for møte om KRLE i Stavanger. Aftenbladet fjernet referansene til møtet.

Frafallet krever seriøse løsninger

Jeg skriver om hva vi nå skal gjøre etter at fraværsgrensen falt i Stortinget.

KRLE – eit minefelt

Innlegget ble skrevet i forbindelse med et foredrag på kulturhuset i Bømlo. Oversatt til nynorsk av Yngve Landro

KRLE – eit minefelt

Det samme innlegget som var i Haugesunds Avis. Innlegget er en invitasjon til å komme til møte med HEF om KRLE.

«Dette er min spådom om det nye KRLE-faget»

Kronikk i FriTanke hvor jeg prøver å se inn i fremtiden for KRLE-faget.

Slipp guttene fri

Kronikk i Bergens Tidende, skrevet i samarbeid med og for Feministisk Initiativ Bergen. Opprinnelig tittel var “Mer normkritikk i grunnskolen!”.

Russesangene er en studie i objektivisering av kvinner

Kronikk skrevet i samarbeid med en rekke andre personer om hvordan russesangene objektiviserer kvinner og kan ha alvorlige følger. Skrevet i et team av Elisabeth Norheim og flere av de andre.

– Si det som det er, Torbjørn!

“Kjære Torbjørn, det er på tide å si det som det er. Endringene i KRLE-faget dreier seg om å pleie et stadig skrøpeligere forhold til KrF. ” Den kom på trykk i Fri Tanke 2/2015.